Sosyal Medyanın Karar Vermemizi Etkilediği Ortaya Çıktı
Sosyal medya kullanımı insan beyni üzerindeki etkileriABD’de Tennessee Üniversitesi’nde eğitimine devam eden ve aynı zamanda Gizmodo’da makale yazarı olan Matthew Pittman liderliğinde yapılan araştırma, sosyal medyanın insanları yorduğunu ve kararlarını etkilemekaçıklığa kavuşmuş.
Araştırma kapsamında 18-65 yaş arası bir grup sosyal medya kullanıcısı, 3 farklı grup ayrıldı. Birinci küme yalnızca bir reklam gördü. İkinci küme, 9 haneli bir sayıyı ezberledikten sonra başka bir reklamla karşılaştı. Üçüncü küme, Instagram’da 30 saniye gezindikten sonra başka bir reklam gördü. Bu reklamlar sırasıyla gıda, dondurma ve Kahvehakkındaydı.
Instagram gönderileriyle 30 saniye manipüle edilen beyin, satın alma kararını daha hızlı verdi
Araştırmacılar, deneklere gösterdikleri reklamlardaki beğeni sayılarını manipüle ettiler. Buradaki sayılar tamamen rastgeleydi. Bir reklama yüzlerce beğeni gelirken, bir başka reklama onbinlerce beğeni geldi. İnceleme daha önce yapıldı Instagram kullanıcılarının 30 saniyesi daha çok beğeni ve yorum alan reklamlardaki eserleri daha çok satın almak istediklerini ortaya koydu. Ayrıca diğer kümelerdeki katılımcılara gördükleri reklamlarda yer alan eserleri neden satın almak istedikleri sorulduğunda mantıklı yanıtlar alınmıştır. Instagram kullandıktan sonra satın almaya karar veren kullanıcılar genellikle sadece kelime anlamsız onlar verdi. Yani sosyal medyada gördüğü için eseri satın alan kullanıcılar, o eseri neden satın aldıklarını açıklayamadı.
Matthew Pittman, bunun Instagram gibi sosyal ağlardaki her paylaşımın farklı bir bahis içermesinden kaynaklandığını belirtiyor. Bu yüzden beyin her zaman farklı içerik kategorileri görür ve bunları tek tek anlamaya çalışır. yorgun hissetmek sebep olur. Bunun doğal bir sonucu olarak da beyin odaklanamaz. Ancak bunun tek bir istisnası vardır. Görülen reklam hakkında çok fazla geçmiş bir deneyimEğer öyleyse, karar daha dengeli.